Tuesday, July 7, 2009

JEJAKA , KEINSAFAN , DAN AIR MATA

Salam buat sume..

Arini aku nk critekan tntg program yg aku sertai diskola td..sume plajar lelaki dwajibkan join program 2..program 2 mule pkol 8 hgge pkul 5 ptg td..dlm program 2 beberapa kali aku mnitiskan air mata krna cdey..mule program 2 ktorg dberikan cre2 utk mnjadi org yg brjaya..mse 2 aku agak rse boring dan mgantok..aku ttdo jap..pas 2 aku mule rse segar dan beri perhatian yg pnuh ble dy tygkan video tntg sebatan..sorg mmbe aku ni dy mmg xbly nk tgk bnde2 cm 2...so,dy bring dan pjam mate je r..cian lak aku tgk dy..aku kuatkn dri aku tgk video 2..sbb mse 2 aku rse keinsafan dlm dri aku..mse 2 aku hnye bygkn ibu dan bapa aku je..cdey tgk ksngsaraan dy kne sebat..sgt ngeri..pas2 aku tgk plak video pgguguran bayi...Ya Allah..Astaghfirullahalazim..Subhanallah..2 lah prkataan yg mmpu aku ucapkn..ble tgk bayi2 dbunuh..dcmpak..dgugurkan.knpe dorg??dorg xsalah..dorg xbdose..aku ckup cdey cmpur mrh ktika 2..npe dorg yg kne..sape yg buat bnde trkutok 2..mmg binatang,setan,sial..mmg cdey..aku mnitiskn air mata ktika 2..pas2 ktorg tgk plak video tntg ank derhaka.ibunye dtgglkn bgitu shja..mati sorg2..xde sape nk pdulikan..cdey,ckop cdey..dan dtunjukan gmba 1 myt bapa..dah berulat..8 ari sudah mnggl..bru dketahui..cdey kn..mcm2 lg gmba ktorg tgk td..mmg ngeri..kwn aku 2 hnye mmpu trbring..cdey aku tgk..pas2 dtnjukan video tgkap khalwat..mmg bodo..hmm..ape la nk jd kt rmaje kte skg ni kn..maksiat berleluasa..2 lah tndenye akhir zaman..jd kte hruslah berigt..pas2 kami dceritakan tntg ank derhaka..kisah benar sorg ank yg derhaka dan xsmpat tunaikn permintan ibu dy..ibunya hrpkan dy mncium tgn ibunya..tp ibunya mati kmalangan ngeri..air mata aku mgalir lg..dan trakhir td kami berdoa brsame2..waktu 2 air mata aku da xtrtahan lg..aku mgalirkan air mata ble berdoa td..wajah ibu bapa aku trbyg dmata..aku mnangis..cdey..mmbygkn dosa2 aku dgn mreka..mrekalah yg tlah mmbesarkan kta..tp kta lakukan plbgai prkara yg myebabkn mreka cdey..pdahal mreka mhukan yg trbaek dri kta..jd..disini aku nk nsihat kpd sume..wlaupoon dri aku ni pon xsmpurna..aku nk bri nsihat pd aku dan sume skali..hortmatilah ibu bapa..krna merekalah kita disini..hidup kt dunia nih..jd aku arap sume mgambil iktibar dri kisah2 td..smpai disini sje aku mmpu mnulis..aku minx maap atas sgla kslahan aku dlm pnulisan ini..kerna yg baek 2 tntunya dtg dri Yang Maha Esa..yg buruk itu dtgnye dri aku..minx ampun minx maaf..moga dpt lg aku mnulis disini..dpnjgkan umur..Jd igt 1 perkara..hormatilah IBU BAPA!!JGN DERHAKA!!!jdilah insan yg baek..jgn lakukan maksiat..kerna maksiat 2 mmbawa kta ke arah kejahatan dan akan sgsara lah kita..jd igtlah ALLAH selalu..kte hanya insan biasa..lemah tidak berkuasa...kita xthu mati ble..jd..berubahlah..bertaubatlah..


DISINI ADE EMEL CREW I.P MINDA :

fikrihakim@ipminda.com
amar.saujana@yahoo.com

1 comments:

Seiji said...

ko pny insaf, jap je.. =_="

MENANGI IPAD 2 DAN HADIAH LAIN!!

k

Webs